استاندار خراسان جنوبی؛

نقشه راه مهارم تورم در خراسان جنوبی طراحی و اجرا شود 

استاندار خراسان جنوبی، خواستار طراحی و اجرای نقشه راه مهار تورم در استان شد و گفت: گزینه‌های مختلف برای کنترل تورم در این نقشه راه طراحی و اجرا شود. 

 قناعت  استاندار خراسان جنوبی، در نشست تخصصی مهار تورم در استان، گفت: باید در زمینه مهار تورم برای ماه‌های پیش‌رو از جمله ماه مبارک رمضان و سال جدید اقدامات جدی در دستورکار مسئولان متولی قرار گیرد.

 او افزود: از همین الان باید رصد و کنترل بازار و بازرسی‌ها افزایش یابد و به نحو شایسته انجام شود.

قناعت بیان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان حتماً جلسه‌ای را با محوریت معاونت هماهنگی امور استانداری استانداری برگزار کرده و با توجه به افزایش قیمت اجاره بها و مسکن، بر بنگاه‌های معاملاتی استان نظارت و کنترل جدی داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در نقشه راه مهار تورم حتماً با محوریت معاونت اقتصادی استانداری تجدیدنظری بر نمونه گیری استان انجام شود و جلسات مهارم تورم به صورت هفتگی با محوریت معاون اقتصادی و ماهانه با محوریت استاندار برگزار شود.

او با بیان اینکه واردات برخی محصولات کشاورزی در راستای رفاه و معیشت مردم از کشور افغانستان پیگیری شود، اظهار کرد: برخی محصولات کشاورزی از جمله پنبه، گرد و بادام با کیفیت در کشور افغانستان وجود دارد که با واردات این محصولات مردم ما می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند.

قناعت تصریح کرد: باید خراسان جنوبی از جمله استان‌های خوب در زمینه کنترل تورم در سطح کشور باشد و به موضوع بازدید‌های میدانی هم بیشتر از گذشته ورود شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشتازی خراسان جنوبی در بحث احیای واحد‌های تولیدی در دولت سیزدهم هم گفت: این روند همچنان در راستای رونق تولید در استان ادامه دارد.

او  با بیان اینکه جلسات کنترل تورم در دستورکار جدی معاون اول رئیس جمهور قرار دارد، اظهار کرد: نرخ تورم در سطح کشور به صورت سالانه، ماهانه و نقطه‌ای و در نقاط شهری و روستایی جداگانه انجام می‌شود.

قناعت عنوان کرد: نرخ تورم سالانه منتهی به آبان ماه ۱۴۰۲ در حوزه شهری خراسان جنوبی ۴۷.۷ درصد است که نسبت به ماه قبل‌تر از آبان، ۲ دهم درصد کاهش و سیر نزولی دارد، اما سه درصد نسبت به متوسط سالانه کشور در نرخ تورم شهری افزایش داریم.

اوعنوان کرد: نرخ تورم سالانه منتهی به آبان ماه ۱۴۰۲ در حوزه روستایی خراسان جنوبی ۴۷.۸ درصد است که نسبت به ماه قبل‌تر از آبان، ۱.۱ درصد کاهش داشته و سیر نزولی دارد، اما یک درصد نسبت به متوسط کشوری در حوزه نرخ تورم روستایی افزایش داریم.

قناعت تصریح کرد: در نرخ تورم ملی هم خراسان جنوبی ۴۷.۷ درصد است در حالی که متوسط کشور ۴۴.۹ درصد می‌باشد و خراسان جنوبی در این زمینه هم ۲.۹ درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجموع نرخ تورم نقطه‌ای خراسان جنوبی در نقاط شهری و روستایی ۴۲.۵ درصد است که ۳.۳ درصد از متوسط کشوری بالاتر هستیم، بیان کرد: نرخ تورم ماهانه یعنی در آبان ماه امسال در نقاط شهری استان هشتم دهم درصد پایین‌تر از متوسط کشوری است و در مجموع در آبان امسال نرخ تورم روستایی و شهری ما نسبت به متوسط کشوری تا حدی روند کاهش دارد.

او  متذکر شد: خراسان جنوبی در زمینه افزایش نرخ تورم رتبه دوازدهم کشور را دارد که جایگاه خوبی نیست و باید با تهیه نقشه راه تلاش شود که وضعیت ما بهبود یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار